Handelsbetingelser
Green Refurb ApS
CVR: 43 57 24 07
Østerbrogade 140
2100 København Ø
Generelle vilkår og betingelser ved handel med Green Refurb ApS
Disse generelle vilkår og betingelser gælder, når du som forbruger (”kunden”) afgiver en ordre samt færdes på www.Green.dk (”webstedet”) ejet af Green Refurb ApS (”Green”).
1. Generelt
Kunden tilkendegiver ved indgåelse af enhver handel med Green, at denne er myndig jf. gældende lovgivning.
2. Priser
Alle købspriser på webstedet er angivet i danske kroner inkl. dansk brugtmoms og kan variere fra dag til dag.
3. Betaling
3.1. Betaling sker via en SSL-krypteret betalingsformular for kundens sikkerhed og der accepteres følgende betalingskort: Visa/Dankort samt internationale betalingskort såsom Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og JCB.
3.2. Pengene trækkes først, når produktet afsendes, medmindre det er et digitalt produkt, der leveres med det samme.
4. Fragt
4.1. Kunden kan vælge mellem afhentning i butik eller levering til nærmeste Pickup Point eller Swipbox.
4.2. Hvis kunden vælger afhentning i butikker eller levering til nærmeste Pickup Point eller Swipbox, så tillægges der ingen fragtomkostninger.
4.3. Hvis kunden køber for under 500 kr., så tillægges der 35 kr. i fragtomkostninger
4.5. Green afsender kundens ordre inden for 1-10 hverdage medmindre andet er angivet.
4.6. Hvis der skal leveres uden for Danmark, så må længere leveringstid forventes og der tillægges et gebyr på 100 kr.
4.7. Green leverer ikke til lande uden for EU.
4.8 Sælger bærer ansvaret for eventuelle skader på varen under transporten, indtil kunden har modtaget den
5. Annullering
5.1. Hvis kunden ønsker at annullere sin ordre, så skal denne hurtigst muligt efter bestilling give udtryk herfor til refurb@green.dk
5.2. Kunden kan ikke annullere sin ordre hvis denne er pakket og/eller afsendt.
5.3. Hvis kunden har benyttet sig af et debitkort ved betaling, så må denne forvente, at der kan gå op til 30 hverdage før reservationen af købsbeløbet forsvinder fra deres konto og alle henvendelser herom skal rettes til kundens kortudbyder.
6. Fortrydelsesret og returnering
6.1. Green yder 14 dages fortrydelsesret på fjernkøb.
6.2. Kunden kan ikke fortryde sit køb ved at nægte modtagelse af varen, men skal tage imod den og derefter ytre ønske om, at de ønsker at fortryde deres køb.
6.3. Kunden skal ytre ønske om, at de ønsker, at fortryde deres køb inden for 14 dage fra modtagelse ved at udfylde en standardfortrydelsesformular og sende den til refurb@green.dk, hvorefter Green fremsender et pakkelabel som skal bruges ved forsendelse til Green og der tages ikke ansvar for enheder som er sendt på anden vis.
6.4. Enheden skal returneres inden for 14 dage efter kunden har ytret ønske om, at fortryde sit køb og kunden er ansvarlig for enheden fra kundens modtagelse og under returforsendelsen.
6.5. Green vil efter modtagelse kontrollere enheden og konstateres det at enheden har været taget i brug og har brugstegn som følge heraf og at der dermed er sket en værdiforringelse, så vil denne forringelse sammen med et administrationsgebyr på 300 kr. blive fratrukket kundens tilbagebetaling.
6.6. Kundens tilbagebetaling vil blive fratrukket 55 kr. til dækning af returomkostningerne.
6.7. Ved uafhentede pakker som kommer retur vil kundens tilbagebetaling blive fratrukket et returgebyr på 300 kr. til dækning af de omkostninger der opstår herved.
6.8. Green krediterer kundens tilbagebetaling inden for 14 dage med samme betalingsmiddel som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion.
6.9. Fortrydelsesretten frafalder ved erhvervskøb.
6.10. Modtager Green en enhed retur som falder uden for fortrydelsesretten, så vil Green returnere den, men kunden afholder selv de omkostninger der opstår herved og vil blive opkrævet 55 kr.
6.11. Er det solgte produkt blevet åbnet i kundens varetægt, kan kunden bliver opkrævet et håndteringsgebyr på 200,-
7. Reklamationer
7.1. Green yder to års reklamationsret (jf. købeloven)
7.2. Fejl eller mangler på en enhed skal snarest muligt efter opdagelse rapporteres til refurb@green.dk, hvorefter kunden vil få fremsendt et pakkelabel, som skal bruges ved forsendelse til Green og der tages ikke ansvar for enheder som er sendt på anden vis.
7.3. Kunden skal KUN sende selve enheden og Green tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelefoner, covers, æsker mm. og disse kasseres ved modtagelse.
7.4. Hvis den oplyste fejl/mangel ikke kan konstateres eller hvis fejlen er selvforskyldt som følge af forkert brug, så afholder kunden selv betalingen af én påbegyndt værkstedstime på 300 kr. samt fragt frem og tilbage og sammenlagt betales derfor 410 kr. til Green.
7.5. Reklamationsretten frafalder ved reparationer foretaget af andre end Green.
7.6. Hvis kunden ikke reagerer og/eller afhenter enheden inden for 3 måneder, så kasseres den.
Hos Green yder vi tre års garanti på alt elektronik.
Det betyder, at selv efter at den toårige reklamationsret er udløbet, så kan du stadigvæk komme til os, hvis der skulle opstå et problem.
Vi tilbyder nemlig et gratis serviceeftersyn og udbedrer eventuelle fabrikationsfejl.
Det kræver blot, at følgende betingelser er opfyldt:
- Enheden må ikke have fået foretaget reparationer andetsteds.
- Enheden må ikke have lidt nogen form for overlast; heriblandt have knust glas, skader på rammen eller have været i kontakt med væske.
OBS: Den udvidede garanti dækker ikke slid eller defekter på batteriet.
Særlige forhold
8.1. Enheder oprindeligt produceret til det asiatiske eller arabiske marked kan mangle funktioner såsom at slå kameraet på lydløs samt App'en Facetime og dette anses ikke for en fejl eller mangel og er derfor ikke reklamationsberettiget.
8.2. Green Refurb ApS er ikke en autoriseret Apple provider og har derfor ikke adgang til Apple's diagnostik- og serviceprogrammer. Det vil sige at når vi skifter en reservedel såsom en skærm eller et batteri, så kan vi ikke kode delene op med serienummeret på enheden. Det betyder at enheden kommer med en Pop-up omkring at den ikke kender reservelen efter reparation. Dette betyder ikke noget for funktionen af din enhed og Pop-up'en forsvinder igen efter en lille periode.
9. Klageadgang
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Telefonnummer: 41715000
E-mail:kfst@kfst.dk
10. Force Majeure
Green er ikke ansvarlig for omstændigheder uden for Greens kontrol.
11. Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger om dig: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
Disse oplysninger opbevares sammen med oplysninger om, hvad du har købt samt oplysninger om din betaling.
Vi har brug for disse oplysninger, for at kunne ekspedere din ordre samt levere din vare til dig.
Vær opmærksom på, at du har ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du har ligeledes ret til, at få forkerte oplysninger rettet og unødvendige oplysninger slettet. Slutteligt har du ret til, at få en kopi af dine oplysninger.
Såfremt du ønsker, at udøve en eller flere af disse rettigheder, bedes du tage kontakt til refurb@green.dk.
Personoplysninger opbevares som udgangspunkt i 5 år plus indeværende kalenderår, hvorefter de så vidt muligt slettes.
Personoplysninger opbevares af reklamations- og bogføringsmæssige årsager i overensstemmelse med Købe- og Bogføringsloven.
Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil.
Blandt andet videregives oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse til Postnord i forbindelse med forsendelse af din ordre.
11.1 Behandling af kundetelefoner
Green anbefaler altid kunden, at slette alt indhold på enheden inden indlevering til reparation under reklamationsretten.
Hvis enheden mod forventning ikke er nulstillet, så nulstiller Green den så vidt muligt.
Derudover har Green truffet kontraktuelle foranstaltninger for at beskytte kundens data.
Medarbejdere må i henhold til deres kontrakt ikke downloade kunders private data uden deres udtrykkelige samtykke.
Private data omfatter, men er ikke begrænset til: navne, adresser, e-mailadresser, telefonnumre, tekstbeskeder, e-mails, billeder, videoer og apps. Herefter omtalt som ”informationen”.
Medarbejderen må kun benytte informationen i det omfang, det er nødvendigt for udførelsen af opgaven. Medarbejderen forpligter sig til, at behandle informationen på en sådan måde, at der ikke opstår fare for, at uvedkommende får adgang til den. Medarbejderen må ikke vise og/eller videreformidle informationen til tredjemand. Informationen må ikke opbevares eller gemmes unødigt og skal destrueres eller slettes straks efter udførelsen af opgaven.
Såfremt medarbejderen overtræder ovenstående retningslinjer, så er Green berettiget til at rejse erstatningskrav for tab, som Green måtte lide som følge af medarbejderens overtrædelse af ovenstående retningslinjer.
Derudover vil overtrædelse af ovenstående retningslinjer medføre bortvisning af medarbejderen og kan danne grundlag for kriminel straf.
Den dataansvarlige er:
Green Refurb ApS
Østerbrogade 140
2100 København Ø
Såfremt du ikke mener, at dine oplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med gældende lovgivning, så har du mulighed for, at klage til:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
Tlf. 33193200
E-mail:dt@datatilsynet.dk
12. Forbehold
Green tager forbehold for tastefejl, prisændringer og tekniske fejl, der kan forekomme på webstedet.
13. Rettigheder
Webstedet og alt dets indhold ejes af Green, hvorfor billeder, grafik, design, layout og informationer om produkterne samt andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Green.
14. Ændringer af de generelle vilkår og betingelser
Green forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre de generelle vilkår og betingelser.