FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Få svar på dine spørgsmål forneden:
1

FAQ - Ved Køb

Brugt eller nyt?

Vi sælger såkaldte pre-owned smartphones og tablets, hvilket betyder at vores enheder altid har været ejet af en anden før dig og disse sælges så i fire stande: "Brugbar", "Brugt", "Rigtig god" eller "Helt ny" (læs mere HER).

Hvordan køber jeg en telefon eller tablet hos jer?

Du klikker på menupunktet køb i topmenuen, vælger den enhed du ønsker at købe, indtaster dine oplysninger og hvorvidt du vil have tilsendt den med posten eller om du vil afhente den i en af vores butikker og betaler med et kreditkort eller via afbetaling.

Hvornår modtager jeg min bestilling?

Vi sender din bestilling indenfor 1-10 hverdage, hvorefter den vil være 1-2 hverdage undervejs med posten.

Hvem er jeres postleverandør?

Vi benytter os af Post Nord som postleverandør (læs mere HER).

Bliver min pakke leveret til døren?Nej, din pakke vil blive leveret til et Pickup Point eller en Swipbox nær dig.

Kan jeg afhente min pakke i jeres butik?

Ja, du kan ved bestilling vælge at afhente af din pakke i vores butik i Hellerup.

Har du flere spørgsmål?

Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål ovenfor, så er du velkommen til at skrive til os på info@phonetrade.dk, hvor det vil blive besvaret inden for 24 timer i hverdagene eller ringe til os på tlf. 50 10 10 90

2

FAQ ved Salg

Hvilke telefoner og tablets køber i?Vi opkøber kun telefoner og tablets af mærket Apple og kun de modeller der findesHER.

Hvordan sælger jeg min telefon eller tablet til jer?Du klikker på menupunktet sælg i topmenuen, vælger den enhed du ønsker at sælge, indtaster dine kontakt- og bankoplysninger og hvorvidt du vil have tilsendt et pakkelabel pr. email, så du kan sende den til os eller om du vil afleverer den i en af vores butikker.

Hvis jeg vælger, at sende min telefon eller tablet med posten, hvor skal jeg så afleverer den?Du skal aflevere pakken på posthuset. OBS: Det er vigtigt, at du IKKE afleverer pakken i en postkasse, da den i så fald ikke er forsikret og dermed ikke vil blive erstattet, hvis den bortkommer.

Hvor lang tid går der fra jeg sender min telefon eller tablet med posten til i har den?Vi vil som regel modtage din enhed inden for 1-2 hverdage.

Hvornår overfører i min betaling?Vi overfører din betaling inden for 3 hverdage fra modtagelse ved direkte forsendelse og inden for 7 hverdage ved indlevering i en af vores butikker.
Uanset om der er tale om kontant udbetaling eller værdibevis.

Kan jeg jeg benytte mig af flere værdibeviser pr. køb?Nej, du kan kun benytte dig af ét værdibevis pr. køb.

Kan jeg ombytte et værdibevis til kontanter?Nej, hvis du vælger værdibevis, så er det bindende og det kan altså ikke efterfølgende ombyttes til kontanter.

Hvad sker der hvis jeg er kommet til at opgive forkert stand på min telefon eller tablet?Vi vil i så fald kontakte dig med henblik på at aftale en ny stand og pris på din enhed.

Hvad hvis vi ikke kan blive enige om stand og/eller pris på min telefon eller tablet?Det sker sjældent, at vi ikke kan blive enige om en stand og/eller pris, men når det gør, så kan du vælge at få sendt din enhed retur, men du afholder selv de omkostninger der opstår herved og du vil derfor blive bedt om, at betale 55 kr.

3

Hvad er defekt tilstand?

Krav til enheden

  •  Bundkort og resten af enheden hænger sammen i ét stykke.

Enheden har en af disse fejl

  •  Enheden kan ikke tænde eller tage imod strømkabel.
  •  Enheden viser intet skærmbillede.
  •  Enheden kan ikke starte op (kommer ikke videre end opstarts flow).
  •  Enheden har fejl på bundkortet.
  •  Enheden er væskeskadet.
  •  Gælder for alle iPhones med touch-ID: hvis homeknappen er i stykker, uoriginal eller på anden måde ikke virker, så vil enheden være i standen "defekt". Det samme gælder, hvis fingeraftrykslæseren ikke virker.
  •  Gælder for alle iPhones med Face-ID: hvis Face-ID ikke virker, vil enheden være i standen defekt.
  •  Gælder for iPhone 4S: hvis WIFI ikke virker, vil enheden være i standen "defekt".
  •  Gælder for iPhone 7: hvis der er problemer med lyden og dette skyldes en defekt audio IC chip, så vil enheden være i standen "defekt".
4

Hvad er godt brugt?

Krav til enheden

  •   Enheden skal kunne tænde og man skal kunne komme frem til startsiden.
  •   Enheden må ikke have iTunes fejl eller andre softwarefejl.
  •  Gælder for alle iPhones med touch-ID: homeknappen skal være original, intakt og med en fungerende klikfunktion samt fingeraftrykslæser.
  •  Gælder for alle iPhones med Face-ID: Dette skal virke.
  •  Gælder for iPhone 4S: WIFI skal virke. 

Ting der kan være galt med enheden

  •  Ødelagt eller defekt skærm.
  •  Ødelagt eller defekt ramme/bagcover.
  •  Ødelagt eller defekt vibrator.
  •  Ødelagt eller defekt mikrofon.
  •  Ødelagt eller defekt højtaler.
  •  Ødelagt eller defekt on/off-knap.
  •  Ødelagt eller defekt home-knap.
  •  Ødelagt eller defekt battteri.
  •  Gælder for alle iPhones med touch-ID: hvis homeknappen er i stykker, uoriginal eller på anden måde ikke virker, så vil enheden være i standen "defekt". Det samme gælder, hvis fingeraftrykslæseren ikke virker.
  •  Gælder for alle iPhones med Face-ID: hvis Face-ID ikke virker, vil enheden være i standen defekt.
  •  Gælder for iPhone 7: hvis der er problemer med lyden og dette skyldes en defekt audio IC chip, så vil enheden være i standen "defekt".
5

Hvad er pæn og velholdt?

Krav til enheden

  •  Enheden skal kunne tænde op og man skal kunne komme frem til startsiden.
  •  Enheden må ikke have itunes fejl eller andre softwarefejl.
  •  Enheden må ikke have dybe ridser* eller skader på hverken skærm eller bagcover.
  •  Batteriet skal levere normal maksimal ydeevne.
  •  Alle funktioner i enheden skal virke 100%.
  •  Enheden skal bestå af originale dele eller OEM* dele fra egne leverandører. *Dybe ridser er ridser der fremstår tydeligt, når man kigger på telefonen samt enhver form for hakker. *OEM er betegnelsen for dele af original kvalitet.

Ting der kan være galt med enheden

  •  Enheden må have lommeridser og almindeligt slid.
6

Hvad er helt ny?

Krav til enheden

  •  Enheden skal kunne tænde og man skal kunne komme frem til startsiden.
  •  Enheden må ikke have iTunes fejl eller andre softwarefejl.
  •  Enheden skal være ubrugt og således fremstå som en helt ny enhed.
  •  Alt der fulgte med enheden, da den blev købt, skal følge med - heriblandt æske, sim-nål, oplader og høretelefoner.
  •  Der skal medfølge en købskvittering.
  •  OBS: Ombytningsenheder fra forsikringsselskaber i forbindelse med en forsikringssag kan ligeledes sælges som helt ny såfremt at kvittering for ombytningen medfølger. I sådanne tilfælde behøver æske, sim-nål og høretelefoner ikke medfølge.

Enheden må ikke

  •  Have brugstegn.
7

Sådan fjerner du Apple-ID - PC eller Mac

Log ind på iCloud.com med dit Apple-ID

Åben iCloud.com i din browser og log ind med dit-Apple ID.

Vælg ”Find min iPhone”

Klik på ikonet som ligner en radar.

Klik på ”Fjern fra konto”

Når du har klikket dig ind på den enhed som du ønsker at sælge til os, så klikker du på "Fjern fra konto" nederst og så er dit Apple-Id fjernet fra den pågældende enhed.

Alt indhold og indstillinger skal være slettet fra enheden før du kan klikke på “Fjern fra konto” og i nogle tilfælde er det derfor nødvendigt først at trykke “Slet iPhone”, indtaste dit Apple-ID og derefter klikke “Fjern fra Konto”.

8

Sådan fjerner du Apple-ID - iPhone

Gå til indstillinger

Find App’en “indstillinger” på din iPhone og klik dig ind I den.

Find iCloud

Find menupunktet “iCloud” og klik dig videre ind her.

Slå “find min iPhone” fra

Find menupunktet “Find min iPhone” og slide knappen til højre for at slå det fra.

Skriv din adgangskode

Indtast adgangskoden til dit Apple-ID, hvorefter det vil være fjernet fra den pågældende enhed.

9

Garanti

1. Garanti for servicering
1.1. Phonetrade yder 2 års funktionalitetsgaranti på alle* serviceringer, som vi foretager i vores butikker.
1.2. Funktionalitetsgarantien starter så snart den servicerede enhed tilbageleveres til kunden.
1.3. Funktionalitetsgarantien omfatter alle dele som berøres for at foretage den udførte servicering.
1.4. Phonetrade anbefaler, at kunden tager en sikkerhedskopi inden indlevering af en enhed til  og tager ikke ansvar for mistet indhold i forbindelse med reparationen.

*Undtagelse: ved batteriskift gives 6 måneders garanti grundet kundens påvirkning på slidtagen.
På væskeskadede enheder gives der inden garanti. Dette vil fremgå af kvitteringen.
 


2. Anvendelse
2.1. Ønsker du som kunde at gøre brug af din garanti, skal du henvende dig der hvor du har fået din enhed repareret. Herefter vil din enhed blive undersøgt, hvorefter vores tekniker vil komme med en vurdering.
2.2. Såfremt skaden vurderes at skulle repareres på garantien, vil påbegyndes snarest muligt efter indlevering.
2.3. Du vil inden reparationen blive oplyst om den estimerede reparationstid.